Röviden, lényegretörően!

Elevator Speech - az első lépés az üzlethez

Annyira fontos a téma, hogy egy rövid és találó szakkifejezés is született rá valahol angol nyelvterületen. Elevator Speech, azaz, liftben történő beszélgetés, bár nem elsősorban a hely a lényeges, ahol a beszélgetésre sor kerül.

A lényeg, hogy mondanivalónk kifejtésére korlátozott idő áll rendelkezésre.

Ezalatt kell röviden, lényegretörően elmondanunk azt a tudatosan felépített, figyelemfelkeltő “üzenetet”, amellyel hatást kívánunk gyakorolni a hallgatóra, esetleg hallgatóságra.

A lift 1-2 percen belül megérkezik a kívánt emeletre és beszélgetőpartnerünk kiszáll. Ha addig sikerült elmondanunk a lényeget és jó benyomást tettünk cégünk igazgatójára vagy (potenciális) üzleti partnerünkre, akkor nyert ügyünk van. Közép- vagy nagyvállalat munkatársaként előbb-utóbb szép karrier, irodaszer forgalmazóként pedig hamarosan ajánlatkérés a leggyakrabban rendelt irodaszerekre lehet a jutalom.

A szakirodalomban találkozhatunk elevator pitch és elevator statement elnevezésekkel is. Ezek is ugyanazt a fogalmat jelölik.

Amint már mondtam, nem a beszélgetés helye a fontos. A véletlen találkozás történhet egy bevásárlóközpontban, sporteseményen, moziban, konferencián, társadalmi eseményen és számos más helyen. Ami a közös bennük, hogy legfeljebb néhány percünk van arra, hogy bemutassuk cégünket, termékünket, szolgáltatásunkat. Ezalatt meg kell győznünk beszélgetőpartnerünket, hogy éppen mi lehetünk az a cég, akivel érdemes neki hosszú távon együttműködni. A tapasztalat szerint 60 másodperc erre elegendő.

Egy hatásos bemutatkozás önmagában természetesen nem feltétlenül eredményez megrendelést. De megnyithatja a kaput egy következő találkozáshoz, amikor a reménybeli üzleti partner már nyitott lesz arra, hogy együtt kidolgozzuk egy mindkét fél számára előnyös együttműködés feltételeit.

Lehetőleg ne rögtönözzünk! Szinte biztos, hogy jobb lesz az eredmény, ha előre átgondoljuk, melyek azok az információk, amelyeket feltétlenül át kell adnunk akkor is, ha kevés idő áll rendelkezésünkre.

Mi lehet az a mondat, amivel felkelthetjük beszélgetőpartnerünk érdeklődését? Mi lehet az a kihívás, amivel cége nap mint nap találkozik? Túl sokat költ irodaszerekre? Kezdhetjük azzal, hogy 3-5% költségmegtakarítást kínál cégünk az ügyfeleinek irodaszer felhasználásukra az eddigi beszerzési forráshoz képest éves szinten. Esetleg a költségekre nem, de a szolgáltatásra nagyon kényes ügyfélről van szó? Akkor vonzó lehet számára ajánlatunk, hogy 24 órán belül leszállítjuk a megrendelt árut.

Ahhoz, hogy beszédünk hatásos legyen, fontos tudnunk, hogy mi a legnagyobb kihívás az ügyfél számára. Erre kell tudnunk valós megoldást kínálni. Ehhez érdemes figyelembe venni a Unique Selling Point (USP) szerepéről szóló cikkünkben leírtakat, amelyeket itt talál.

A beszéd hangvétele legyen természetes. Ne érződjön rajta, hogy egy előre megírt, betanult szöveget adunk elő. Arra is érdemes figyelni, hogy ki a beszélgetőpartnerünk. Az, hogy kinél melyik stílus a nyerő, függhet kortól, iskolai végzettségtől, pozíciótól és még sok minden mástól.

Jó, ha a kommunikáció interaktív. Feltehetünk kérdéseket például a partner beszerzési szokásairól, prioritásairól.

Gyakorlat teszi a mestert. Ha igazán hatásosak szeretnénk lenni, érdemes a beszédet előre “elpróbálni”. Figyeljünk arra, hogy ne maradjanak ki lényeges információk, ne beszéljünk túl gyorsan és a stílus természetes és meggyőző legyen. Az “élesben” folytatott beszélgetéseket pedig érdemes utólag elemeznünk, mit csináltunk jól és mit kevésbé.

Lehetőleg tartsunk magunknál és a beszélgetés végén adjunk át a célszemélynek névjegykártyát, esetleg cégünk tevékenységét és elérhetőségét tartalmazó szórólapot.

Röviden, lényegretörően!
2016.07.13.
Rovat: Aktuális híreink
Összes hír mutatása

Miért fontos a kinyomtatott adatok védelme?

2017.06.13.
HIDENTITY a biztonságos munkáért!

Kávévilág - Cserjétől a csészéig

2017.06.13.
Utazzon velünk a kávé világkörüli útján

Kávévilág - a hónap terméke

2017.06.01.
Kóstolja meg a CAFE FREI legújabb kávékülönlegességét!

Hihetetlen, de igaz!

2017.05.29.
Iskolaszerek, melyek mosolyt csalnak a gyerekek arcára!

Kávévilág - 10 érv a kávéfogyasztás mellett

2017.05.18.
Ismerje meg a kávé alapvető élattani hatásait
Az Ön böngészője
nem támogatott.
Úgy látjuk, az Internet Explorer egy olyan korábbi, elavult változatát használja, mely a legtöbb mai weboldal által már nem támogatott. Az oldal megfelelő megtekintéséhez kérjük, az alábbi böngészők valamelyikét használja. Köszönjük megértését.
Google Chrome
Letöltöm
Mozilla Firefox
Letöltöm
Internet Explorer 9+
Letöltöm
Értem, tovább megyek