Tartalommarketing-stratégia

Lehet enélkül, de nem érdemes!

Egy irodaszer forgalmazók körében végzett nemzetközi felmérés szerint a válaszadók 67 százaléka rendelkezik tartalommarketing-stratégiával, 33 százalékuk pedig nem tudja, hogy mi az. Tehát a válaszadó cégek mintegy harmadának nincs kidolgozott tartalommarketing-stratégiája. Legalábbis egyelőre. Addig is, aki már rendelkezik ilyennel, komoly versenyelőnyben van a többiekkel szemben.

Nem lehet nem észrevenni, hogy a fogyasztói szokások az elmúlt években jelentősen megváltoztak. Tévézés közben a nézők DVR segítségével átugorják a reklámokat, az olvasók kevésbé nyitottak a nyomtatott sajtó hirdetéseire és a neten szörfözve egyre inkább figyelmen kívül hagyják a bannereket. Látván a hagyományos marketing hatékonyságának csökkenését a marketingesek új eszközöket kellett keressenek.


Mi is az a tartalommarketing?

A tartalommarketing (angolul: content marketing) értékes és releváns tartalmak megosztását jelenti, amelynek célja egy bizonyos jól körülhatárolható célközönség elérése, kiszolgálása és magunkhoz kötése azzal a céllal, hogy végső soron majd számunkra jövedelmező vásárlói aktivitásra késztessük őket.

A kulcsszó az “értékes”. Itt van a titok. A vásárló akkor lesz honlapunk rendszeres látogatója, ha ott számára értékes tartalmakat talál. Így érhetjük el, hogy idővel cégünk és márkánk mellett elköteleződjön, termékünk vásárlójává váljon. Ma már az egyszemélyes boltoktól a multinacionális vállalatokig minden szegmensben találhatók a tartalommarketingre nagy hangsúlyt helyező és azt kiválóan művelő cégek. Miért? Mert működik!

A tartalommarketing a kommunikáció művészete. Ez az, ami kiemeli a naponta tonnaszámra érkező, azonnali vásárlása buzdító marketing üzenet közül. A jó tartalommarketing hatására a reménybeli vásárló egy pillanatra megáll… elolvassa… elgondolkodik… majd cselekszik… ahogy szeretnénk.

A tartalommarketing aktivitás egy folyamatos tevékenység és helyes, ha részét képezi marketing stratégiánknak. Legjellemzőbb terepe a közösségi média, a videomegosztók, a honlapok és az emailek. Ebből is adódik, hogy segítségével relative kis költséggel lehet egységnyi forgalomnövekedést elérni. A kommunikáció formáját tekintve ide tartoznak a különféle postok, blogok, tájékoztatók, infografikák stb.


Miért legyen írott tartalommarketing stratégiánk?

Számos további érv felhozható a jó tartalommarketing szükségessége mellett.

  • A keresőmotorok is megjutalmazzák azokat az oldalakat, amelyek rendszeresen minőségi tartalmakat jelentetnek meg.
  • A sikeres PR-nek is része kell legyen a (potenciális) vásárlókat foglalkoztató témák feldolgozása.
  • PPC akciók működéséhez is elengedhetetlenül szükség van minőségi tartalmakra.
  • A közösségi média stratégia elkészítését pedig egyenesen meg kell előzze a tartalommarketing stratégia kidolgozása.

S hogy melyek azok a témák, amelyek potenciális vásárlóinkat és üzleti partnereinket foglalkoztatják? Valószínűleg tudjuk, de ha nem, az se probléma. Nyugodtan kérdezzük meg őket, akár személyes beszélgetések során, akár egy részükre kiküldött kérdőív formájában.

Tapasztalatok szerint lényegesen eredményesebb tartalommarketing aktivitás folyik azoknál a cégeknél, amelyek leírt stratégiával rendelkeznek, mint azoknál, amelyek ad-hoc módon jelentetnek meg különféle tartalmakat.


A különféle tartalmak elkészítésénél figyeljünk a következőkre

Jó tudni, hogy a honlapot böngészők általában nem szóról-szóra haladva olvassák el a különféle postokat. Jellemző, hogy elsősorban a képek, címek és egyéb kiemelések ragadják meg a figyelmüket, miközben átfutják a kiválasztott anyagot. Ezért fontos hogy a jól megírt tartalmak szerkesztése, tördelése támogassa a lényeges információk célba juttatását.

  • A cím legyen feltűnő, nagy betűmérettel és bold betűtípussal szedve és egy egyszerű, de hatásos üzenetet hordozzon.
  • A szövegen belül alkalmazzunk alcímeket, amelyek kiválóan alkalmasak a figyelem fenntartására.
  • Használjunk fordított piramis struktúrát, ahol a legfontosabb tartalom a szöveg kezdetén található, és lefelé haladva a kevésbé fontos, de természetesen releváns információk következnek.
  • Pontokba szedett felsorolások, és dőlt, valamint bold betűtípus használata kitűnő eszközök a lényeges részek kiemelésére.


Nézzünk egy példát!

Egy a tartalommarketinget magas szinten művelő, ismert kerékpárgyártó honlapján például a következő postok találhatók:

  • Tájékoztató új kerékpárút átadásáról
  • Amatőrök számára szervezett kerékpárverseny bejelentése
  • Kerékpár modell és méret kiválasztási útmutató
  • Ismert személyiségek bemutatása, akik a márka elkötelezett hívei

Végezetül egy jótanács: legyünk pozitívak! Kutatások bizonyítják, hogy az emberek szívesen olvasnak és osztanak meg vicces és szórakoztató tartalmakat és jóval kevésbé haragról és szomorúságról szóló postokat.


Tartalommarketing-stratégia
2016.08.01.
Rovat: Aktuális híreink
Összes hír mutatása

Miért fontos a kinyomtatott adatok védelme?

2017.06.13.
HIDENTITY a biztonságos munkáért!

Kávévilág - Cserjétől a csészéig

2017.06.13.
Utazzon velünk a kávé világkörüli útján

Kávévilág - a hónap terméke

2017.06.01.
Kóstolja meg a CAFE FREI legújabb kávékülönlegességét!

Hihetetlen, de igaz!

2017.05.29.
Iskolaszerek, melyek mosolyt csalnak a gyerekek arcára!

Kávévilág - 10 érv a kávéfogyasztás mellett

2017.05.18.
Ismerje meg a kávé alapvető élattani hatásait
Az Ön böngészője
nem támogatott.
Úgy látjuk, az Internet Explorer egy olyan korábbi, elavult változatát használja, mely a legtöbb mai weboldal által már nem támogatott. Az oldal megfelelő megtekintéséhez kérjük, az alábbi böngészők valamelyikét használja. Köszönjük megértését.
Google Chrome
Letöltöm
Mozilla Firefox
Letöltöm
Internet Explorer 9+
Letöltöm
Értem, tovább megyek